Strony

niedziela, 5 sierpnia 2012

Jak zmienić granicę między płytką paznokcia a wolnym brzegiem?

   Teraz się przyznajcie, która w dzieciństwie obgryzała pazurki? Nawyk ciężko pokonać, a walka o piękną płytkę to często droga przez mękę. Paznokcie często są osłabione i szybko pękają. Rosną wolniej, a to nie sprzyja zaprzestaniu obgryzania.
Ja przestałam w gimnazjum, ale białą część udało mi się zapuścić dopiero w II klasie liceum. Była ona na prawdę długa, często dłuższa od płytki, ale brakowało jej kształtu. Piłowałam je przeważnie na migdał i mimo wszystko szybko się łamały. Potem nastąpił znów czas kruszenia i nie mogłam tego niczym zniwelować. W końcu zmieniłam zasadę piłowania paznokci i tym razem nadawałam im kształt kwadratu. I ot nagle przestały się łamać! Rosły i rosły, ale dla mnie efekty nie były zadowalające. Dlaczego? Stała część paznokcia była niekiedy krótsza od wolnego brzegu i bez kryjącego lakieru, nie wyglądało to fajnie.

źródło:  fryzurki.blogbox.pl

Jakiś czas temu odkryłam (eureka!), że jeśli nie będę wpychać skórki pod paznokcie płytka stanie się coraz dłuższa, a granica w końcu przesunie się w stronę opuszka. Ich kształt zrobił się bardziej kwadratowy, bo wcześniej biała część nachodziła na wały boczne. 
I faktycznie płytka paznokcia powolutku robi się coraz dłuższa. Jest bo bardzo żmudny proces, ponieważ zarastająca skórka pod paznokciem jest bardzo delikatna i łatwo ją znowu wsunąć w głąb paznokcia. Kolejny raz w moim poście pojawi się słowo CIERPLIWOŚĆ. Jest nam potrzebna, jeśli chcemy zawalczyć o piękno naszych pazurków. Jeśli je czyścimy musimy to robić bardzo delikatnie, nie wkładać jednego paznokietka pod drugi i czekać na efekty =)
Aby was trochę zmobilizować i dać wam motywację, pokaże wam stan moich dłoni na dzień dzisiejszy. Najpierw wyobraźcie sobie dłonie osoby, która jest maniakalną "obgryzaczką"- nie mam zdjęcia przed.


Pierwszy raz jestem bardzo zadowolona z wyglądu moich dłoni, Co prawda przede mną jeszcze długa droga, ponieważ w parze z niszczeniem paznokci szło zadzieranie skórek =/ Do dziś nie mogę się opanować, a palce na końcach są delikatnie zaczerwienione. Nie jest to jednak stan, który był choćby rok temu, dlatego  w końcu nie wstydzę się wam pokazać publicznie moich dłoni =) A czeka na was tyle manicure do pokazania!

Co aktualnie pomaga mi zwiększać obszar płytki? Wychwalana odżywka Eveline 8w1. Chciałoby się aż zaśpiewać "Where have you been all my life"?  Jestem w trakcie trzeciego etapu nakładania warstw, dziś czeka mnie zmywanie, a ja już widzę ogromną różnicę. Paznokcie się nie łamią, są o wiele twardsze, a ja czuję, że skórka zarasta się odrobinkę szybciej.  Cieszę się jak dziecko =)


A to wszystko dzięki wam! Dlaczego? Zazdrościłam wam pięknych paznokci i tego, że możecie pokazywać bez oporów nowe mani.  Zawzięłam się w sobie, przestałam wręcz natychmiast zadzierać skórki, kupiłam odpowiednie preparaty do ich odsuwania. W kolejnym poście poświęconym pazurkom pokażę Wam piękny róż z Safari z firmy Quiz Cosmetics. W końcu mogę!


53 komentarze:

  1. Może pójdę w Twoje ślady i też zadbam o swoje paznokcie. Bo na razie są zniszczone i łamliwe. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A próbowałaś tej odżywki? Polecam Ci ją z całego serca... =)

      Usuń
  2. Uwielbiam ta odżywkę, sama ją stosuję i bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubie specyfiki z Eveline, ja stosuję diamentową odżywkę i też jestem zadowolona:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również miałam okropny problem z paznokciami i skórkami ... ;/ ale zaczełam stosować różne odżywki, suplementy i jest coraz lepiej! okropnie się z tego ciesze! ale suchość skórek nie znikła do końca.
    Gratuluję efektów!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. oj, do cudowności jeszcze im brakuje, ale dziękuję =)

      Usuń
  6. Ja mam długą białą część, za to krótką tą stałą :( Dzięki Tobie może w końcu uda mi się to naprawić tylko tak jak napisałaś potrzeba cierpliwości :) Muszę się jeszcze oduczyć pisania na klawiaturze paznokciami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przybijam piątkę, mam tak samo, a nawyk obgryzania minął mi jakieś... 2 lata temu :)

      Usuń
  7. Wyglądają naprawdę świetnie! Ja mam twarde paznokcie i bardzo się z tego cieszę, bo nie było możliwości obgryzania ich. ;p Nigdy nie ugryzlam nawet kawałka paznokcia. :P Bo po prostu sie nie da! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ładniutkie pazurki masz ♥♥

    OdpowiedzUsuń
  9. masz piękne paznokcie! tylko pozazdrościć. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie ostatnio poszukiwałam tej odżywki, bo słyszałam o niej dużo dobrego, ale nigdzie nie umiem jej znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dolna półka ze zmywaczami w Rossmanie, aczkolwiek ja kupiłam przypadkiem w sklepie wielobranżowym...

      Usuń
  11. Świetna zmiana. Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  12. Tez kiedys obgryzalam;/;/ I tez niestety mam z tym samym problem co Ty - skorka pod paznokciem;/ Nie mam do tego cierpliwosci;/

    OdpowiedzUsuń
  13. No to gratulacje, ja jakoś nie mam cierpliwości żeby tak na dobre zadbać o swoje

    OdpowiedzUsuń
  14. u mnie jest odwrotnie plytke mam dluga ale wolny brzeg niestety nie chce rosnac:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rośnie nie tyle wolny brzeg, co cała płytka od obłączka. Próbowałaś jakoś ją stymulować?

      Usuń
  15. mam dokładnie ten sam problem co Ty! :) część biała, często jest za długa co nie wygląda estetycznie, dlatego prawie zawsze noszę jakiś lakier :) ale jak tak czytam to zastanawiam się o jakich skórkach mówisz? tych pod paznokciem? czy tych oznaczonych na zdjęciu jako 'oskurek' :> :D
    świetnie że Ci się udało! są naprawdę bardzo ładne :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o skórce pod paznokciem. =)

      Usuń
    2. domyślam się że tych pod paznokciem :> gdzie paznokieć zrasta się ze skórą, ale wolę się upewnić!

      Usuń
    3. ty wiesz, że ja na "oskurek" nie zwróciłam uwagi? Dobrze, że to nie ja jestem autorką tej grafiki i że podałam źródło =p

      Usuń
  16. hihi, widzisz :D dobrze, dobrze :D
    co do skórek to już od dawna staram się ich nie wpychać pod paznokieć, a wolny brzeg baaardzo wolno się zmniejsza, ale teraz zacznę bardziej zwracać na to uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj Sylwia, ja też niestety obgryzałam, ale póki maluję je jakoś mnie to nie korci. Gorzej jak mam niepomalowane, to już trochę się chce. ;D

    OdpowiedzUsuń
  18. aż od razu spiłowałam i nałożyłam odżywkę ^^
    zobaczymy efekt końcowy ;]

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo zadbane paznokcie:)super wyglądają. A jakich używasz preparatów do odsuwania skórek? Szukam czegoś ale ciągle efekt nie jest taki ładny.

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja celowo wpycham skórki pod paznokcie ;/ więc już przestanę ":D
    Twoje sa śliczne tez takie chce - przynajmniej mam motywację :)
    Ja również uzywam tej odzywki- bardzo mi pomogła ;]

    OdpowiedzUsuń
  21. Wiesz Sylwuś z tego co się orientuje to kremy na naczynka porządnej firmy są strasznie drogie i to nie wiadomo czy będzie taki efekt jak tego oczekiwałyśmy.
    Ja aktualnie mam krem z Ziaji Med do cery naczynkowej.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wstyd się przyznać ale także obgryzałam paznokcie, zdzierałam je, skórki także aż do 1 roku studiów. Co się zmieniło? Teraz bawi mnie to co stało się poważnym powodem do rozpoczęcia dbania o paznokcie :D - otóż jestem z moim lubym już ponad 4 lata i pewnego pięknego dnia pomyślałam "a co jeżeli zechce się zaręczyć?!" :D od tego dnia nie obgryzam paznokci! Rozpoczęłam intensywną kurację wzmacniającą tymi samymi odżywkami Eveline :D (8w1 i diementową) dodatkowo wyposażyłam się w żel do skórek tej samej serii (Nail Teraphy) zaczęłam wcierać olejek rycynowy i mleczko pszczele - moje dłonie zmieniły się nie do poznania, ale tak jak Ty mam problem z "wysokim brzegiem" - niestety przekształcanie się może trwać latami, a pomóc może mobilizacja i cierpliwość :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Moja siostra ma tą odżywkę i chyba ją podkradnę:P
    Albo spytam gdzie kupiła :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Podpisuję się pod każdym słowem! :-) Masz piękne paznokcie!

    OdpowiedzUsuń
  25. paznokcie to Ty masz przepiękne! a z Krotoszyna jest Effensis - http://myblondhair.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  26. ja dopiero niedawno przekonalam sie jak korzystne dla wygladu paznokci jest odsuwanie i zmiekczanie skorek, kiedys mi one wogole nie przeszkadzaly :D czepiajac sie rihanna spiewa where have you been all my live ^^

    OdpowiedzUsuń
  27. może jestem laiczką, ale co masz na myśli pisząc "wsuwać skórkę pod paznokiec" ? :) Tez dążę do wydłużenia płytki, więc przyznam szczerze, że mnie zainteresowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi oczywiście, żeby jej NIE wsuwać. Przykładowo, gdy czyścimy paznokcie (np zaostrzonym koncem metalowych pilniczków) to nie możemy daleko zajeżdżać pod granicę między białą częścią a różową. Jak byłam młodsza to specjalnie zajeżdżałam dalej, bo biała część się wydłużyła, ale sama płytka pozostawała taka sama. Odrywa się wtedy skórkę od paznokcia, a ponowne zrastanie jest bardzo powolne. Trudno mi było to wyjaśnić w jakiś logiczny sposób.

      Usuń
  28. Motywujące :)
    Ja też gryzłam paznokcie ale to po ciężkich przeżyciach w życiu, później gdy stres się zmniejszył, paznokcie nadal są słabe, musze o nie zadbać :)

    OdpowiedzUsuń
  29. ja na szczescie nigdy nie obdryzalam paznokcie, choc moją manią jest obgryzanie skórek wokół nich :P

    OdpowiedzUsuń
  30. Witaj, masz piękne paznokcie :). Ja także kiedyś obgryzałam, przyznam się bez bicia i teraz tego żałuje, bo nie wiem czy przez to moje paznokcie są teraz dziwne. Jak popatrzy się na paznokieć przypuśćmy w palcu środkowym z boku to można zobaczyć że płytka paznokcia jest prawie idealnie prosta :(. W dodatku są strasznie ściśnięte, jeśli wiesz co mam na myśli (mam bardzo szczupłe palce i ogólnie drobne dłonie) Nie podoba mi się to, chciałabym mieć lekko zaokrągloną płytkę, ale wiem że nigdy nie będę takiej mieć :(. Chociaż może jest jakiś sposób na to...

    OdpowiedzUsuń
  31. dziki tej odżywce ta różowa część paznokcie będzie robić się dłuższa czy tylko paznokieć będzie rósł? :)
    pozdrawiam Ania :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo dziękuję za artykuł: ) jak widać pomocny dla kobiet, a od siebie dodam, że także dla mężczyzn przynajmniej w kwestii odnowienia struktury paznokcia i przedłużenia jego płytki po wcześniejszym notorycznym ich obgryzaniu.

    Pozdrawiam Bartek: )

    OdpowiedzUsuń
  33. Co jeśli wolny brzeg rozszerza się( cofa w kierunku obłoczka), skracając tym samym płytkę paznokcia? Proszę chociaż o małą wskazówkę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. Stosowałam tę odżywkę przez kilka lat i nagle jak nią dzisiaj pomalowałam paznokcie to zaczęły mnie boleć. Wie ktoś może czy zmieniono skład ?

    OdpowiedzUsuń
  35. Co to ta skórka pod paznokciem?
    O co chodzi? XD

    OdpowiedzUsuń
  36. Cześć! Wiem ze ten post jest bardzo stary ale może ktoś mi odpisze. Jestem w 8 klasie i na razie nikt specjalnie nie zwraca uwagi na moje pazurki, ale wiem ze w przyszłości na pewno się to zmieni. Moje paznokcie z natury są bardzo małe, kiedyś je obgryzalam natomiast od około 2lat przestalam i odsuwam skórki co prawda nie regularnie. Powiększyła się I teraz wygląda zapewne na trochę mniejsza jak twoja przed metamorfoza. Używam ostatnio także odżywek i staram się dbać o paznokcie, mam tendencję do wydlubywania zabrudzeń spod paznokci, ale pomalowanie ich jest niemożliwe ponieważ w mojej szkole jest to zabronione. Dodam również ze moja mama i tata mają raczej średniej wielkości płytkę natomiast moja babcia ma piękne paznokcie z dużą płytka. Wstydzę się moich paznokci. Może coś poradzisz?

    OdpowiedzUsuń